torsdag 6 augusti 2009

Stressmage

Jag är så jävla trött på min stressmage att jag vill kräkas! Jämt och hela tiden ska den finnas där och styra och ställa i mitt liv. Under en ganska lång tid har jag haft kontroll på den, men nu har den börjat bråka med mig igen. Det är jobbigt att alltid behöva tänka på vart och hur man ska kunna hitta en toalett när man ska iväg och göra någonting. Och om ingen toalett finns så måste jag kunna ta mig hem snarast möjligt. Fy fan säger jag bara. Det värsta som finns är när jag är någonstans där det inte finns möjlighet tillen toalett, det näst värsta är om det finns en toalett som man måste stå i kö för att komma fram till..

Nu har jag dock bestämt mig för att försöka kontrollera min mage så gott det går och har därför varit inne och läst lite om vad man kan göra. Detta ska man undvika att äta/dricka: Choklad (åt igår), citrusfrukter, kaffe, fet mat (åt idag), lök och alkohol (drack igår). Kanske inte är så konstigt när man läser det där att magen brakade samman idag?

Utöver mat och dryck ska man undvika stress och oregelbundna levnadsvanor. Min inre stress har jag ju jobbat med i många år och mina levnadsvanor skulle minst sagt kunna bli mer regelbundna.

Så, jag tänkte köra ett projekt nu i två veckor. Jag ska undvika allt det där som man inte ska äta, jag ska försöka att hålla mig till mer regelbundenhet.. sen får vi se om det hjälper. Om det gör det så är det ett väldigt lindrigt alternativ till att må bättre. Vi får se.

Den 20e augusti ska veckorna sammanfattas!

3 kommentarer:

Martina sa...

Det tror jag kommer hjälpa dig mkt! Sedan jag började med rutiner framför allt så är min mage mkt bättre. Sen när man lärt sig undvika vissa maträtter och annat så blir det också bättre. Sen kan den ju strula ihop ibland ändå men risken blir ju mindre iaf:)Lycka till!

Anonym sa...

Hej, om du läser på kolhydrater i focus så är det väldigt många som blivit av med sina besvär (IBS och liknande) genom att äta LCHF.

Kristoffer (Ernst76)

Fröken Fräken sa...

Jag har också hört att LCHF ska vara bra