tisdag 25 augusti 2009

Mitt bröllop

Efter två helgen med bröllop känner jag nu ett enormt sug efter romantik. Jag vill gosa, tända ljus, äta mysiga middagar och bara bli överöst med kärlek. Nu ser ju inte verkligheten ut så just nu (alldeles för mycket orosmoment för att ha någon som helst ro eller ork till att vara romantisk) så istället sitter jag och drömmer mig bort till mitt bröllop i framtiden. Vad för klänning ska jag ha? Vilka ska bjudas? Hur ska jag ha håret? Vad ska vi ha för färgtema? Vem ska vara vår toastmaster? Vad skulle hända på bröllopet? Mat? Tärnor? Best man?

Det är mysigt att fundera. Och jag har väl kommit fram till att jag vill att mitt drömbröllop ska ha följande nyckelord: Kärlek, glädje, musik, humor & lättsamhet. Vår vigselakt skulle inte vara i en kyrka eftersom att Danne inte tycker om kyrkor. Så förmodligen skulle det vara utomhus någonstans. Något som jag verkligen skulle vilja är att vi skriver våra egna löften.. men jag är väldigt tveksam till att jag skulle få med Danne på en sådan idé. Han är inte så mycket för det där med bröllop. Och om någon ska fria i det här förhållandet så lär det bli jag.

Jag vill gifta mig när jag är omkring 30 år tror jag. Det känns lagom. Jag vill alltså ha barn innan jag gifter mig.. Barn är nummer 1. Åh så jag längtar till den dag då vi bestämmer oss för att det är dags.

Ne, nu får jag ta mig ur drömmarnas värld en stund och försöka ta tag i verkligheten :)

0 kommentarer: