måndag 24 augusti 2009

Jobbsökandet fortsätter...

I morse insåg jag att det var måndag igen och dags att fortsätta mitt jobbsökande. Jag ringde alla möjliga ställen som kunde tänkas behöva folk. Städfirmor, restauranter, caféer... Innan jag började ringa så kände jag mig väldigt peppad inför uppgiften och kände att nu skulle jag verkligen lyckas. Men vartefter samtalen gick och för varje nej jag fick så blev det mest bara jobbigt att ringa och låta trevligt när man i själva verket var irriterad. Jag betstämde mig för att ringa ett sista samtal till en lunchrestaurant... och jag fick en intervju! Tack och lov! Hallelujah!

Så på onsdag ska jag dit på eftermiddagen i hopp om att bli erbjuden lite jobb i alla fall. Det känns skönt.. ett framsteg! Nu är jag jätteivrig inför onsdagen och vill att det ska bli dags nu på en gång.

Kvällen har jag spenderat på jouren. Skulle egentligen bara på möte men en tjej var sjuk så jag fick hoppa in och ta jouren också. Men men, jag har ju inte så mycket annat för mig nu om dagarna ändå. Skönt att känna att man gör någon nytta.

0 kommentarer: