söndag 9 augusti 2009

Nu är det slut!

Idag är det den 9 augusti och den sista dagen på mitt 8 veckor långa sommarvikariat har avklarats. Tiden har bara sprungit iväg och jag lämnar Trumslagargården med mixade känslor. Visst är det skönt att ha lite ledigt nu ett tag, men samtidigt så har jag trivts som fisken i vattnet och kommer att sakna alla otroligt mycket - både vårdtagare och personal! Jag ska ringa till chefen imorgon och höra om det finns plats för mig i vikariepoolen nu framöver, jag både vill och behöver jobba kvar på timmar.

Måste också till arbetsförmedlingen imorgon och skriva in mig som arbetssökande igen, viktigt att få det gjort på den första arbetslösa dagen. Men jobb finns det inte direkt gott om just nu men jag hoppas på lite goda nyheter därifrån ändå.

I övrigt har jag inga planer för denna vecka fram till fredag morgon då jag och mamma sätter oss i bilen och åker ner till Helsingborg. Det blir en tredagarstripp med hotellvistelse och bröllop på schemat! Ska bli skönt att komma iväg lite. Ska försöka att vila upp mina muskler och leder under denna vecka. När man inte är van att jobba, framför allt inom vården, så sliter 8 veckor en hel del på rygg och nacke. Man går liksom omkring med ständig huvudvärk. Ska smöra lite för Danne så kanske han masserar upp det någon kväll.

Nu ska jag ha lite filmkväll med mig själv. Lägga mig i soffan med kudde och täcke och bara slappna av!

0 kommentarer: