torsdag 13 augusti 2009

Tankar inför morgondagen

Jaha, idag är det torsdag och sista dagen innan vi åker till Helsingborg imorgon. Jag gör mitt bästa för att försöka tänka positivt och inte stressa upp mig och låta ångesten inför resan ta över. Jag har ju ingenting att oroa mig över alls. Jag ska åka bil med MAMMA som kan mig utan och innan och som jag är lugn och trygg med. Jag ska på SEMESTER, vilket är helt underbart skönt. Vi ska bo på HOTELL och vi ska gå på BRÖLLOP som jag ÄLSKAR. Vad är det egentligen att oroa sig för? INGENTING! Så nu tänkte jag sluta med det. Lättare sagt en gjort, men inställningen är ju den rätta i alla fall...

Så, vad är det nu jag ska hinna med att göra idag? Jag måste till komvux och sälja en av mina gamla skolböcker till en tjej (bra med lite extra cash nu till resan) kl 14. Sen har jag lite att städa här hemma, vill inte lämna det som ett bombnedslag... och så packningen såklart! Ska nog sätta mig och skriva en packningslista på en gång så att jag inte glömmer något. Det vore ju lite tragiskt om jag skulle glömma klänningen jag ska ha på bröllopet eller kameran... eller något annat nödvändigt heller för den delen. Ikväll ska jag hjälpa Danne och Jonas att plugga matte igen... sen får dom plugga själva hela helgen. Men om jag känner dom rätt så blir det nog bra mycket mer tittande på Premier League än i matteböckerna. Boys will always be boys.

0 kommentarer: