onsdag 7 oktober 2009

Ångestattack

Igår gick jag på passet som skulle innebära min första natt på nya arbetet. Jag åkte dit med en positiv känsla och såg fram emot att få det avklarat. Allt började bra, vi bäddade ner vår vårdtagare, jag skickade hem min kollega och bytte om till myskläder. Satte mig i soffan framför TVn med en ganska skön känsla i kroppen. PANG! Två sekunder senare kom en hemsk ångestattack över mig. Jag fick stressmage och det kändes som att jag ville kräkas. Jag tappade kontrollen och börja gråta.. jag ringde Danne och ville bara åka hem. Samtidigt visste jag att jag aldrig skulle kunna jobba natt igen om jag valde att ge upp och åka hem.

Efter långa telefonsamtal med stöd av min älskling så kunde jag till slut varva ner och så småning om också somna. Idag är jag stolt och nöjd över mig själv att jag stannade. Jag blir helt slut när det blir så här... det liksom suger all energi ur mig. Så jag har i princip sovit hela dagen sedan jag kom hem.

Nu ska jag försöka göra mig i ordning och åka iväg till kvinnojouren för ett möte. Vi ska planera en volontärutbildning för nya volontärer. Känner mig inte så peppad inför det här, men vi är bara tre stycken som ska planera det här.. och det blir svårt för dom om de bara är två.

Ikväll blir det lugn och ro framför TVn med lite god mat. Jag är ledig nu fram till kl 19:15 på fredag. Skönt!

1 kommentarer:

Linda Vold sa...

det var tråkigt att höra Jenny! Hoppas det var en en-gångs-grej bara för det var första gången eller nåt! Vilken tur att du har min bror! Hoppas det blir bättre nästa gång!
Kram på dig!