söndag 18 oktober 2009

Jaha, då var det snart jul!

Nu är det inte långt kvar till november månad. Och då vet man ju hur snabbt tiden går fram till jul. Har för första året börjat tänka på julklappar redan nu. Jag orkar inte vara ute i sista stund i år igen, och nu när jag jobbar så är det ju bra med lite framförhållning också. Några personers julklappar är redan klara i mitt huvud, och det känns faktiskt väldigt skönt. När jag får min första lön den 27 november så ska jag genast handla allt för att slippa den värsta julruschen sen.

Om inte vårt schema ändras så kommer jag att kliva av kl 08:45 på julaftons morgon och gå på't igen kl 19:15 för att jobba ännu en natt. Känns konstigt att inte få vakna hemma en sån dag, och ännu konstigare att åka ifrån sina nära och kära på kvällen. Men men, det innebär i alla fall att jag är ledig hela nyårshelgen.

Nu sitter Danne här bredvid mig och tokhånar detta inlägg: "Skriver du om julafton redan? du är ju knäpp!", följt av ett skratt.. ett ganska hånfullt sådant. Jaa, det råkar ju vara så att jag älskar julen så sjukt mycket och jag tycker att det är helt ok att börja fundera på den nu.. längta lite sådär härligt efter att få plocka fram julpynt, slå in klappar och baka lussebullar.

Försöker få ihop både min och Dannes familj till att fira julen hemma hos oss i år, för vi kommer aldrig att hinna med båda annars eftersom att jag jobbar. Känns inte bra att behöva välja några, och dessutom vill jag så gärna ha alla mina kära omkring mig. På julen ska man vara många, så är det bara! Och dessutom är det ju vi som bor störst just nu, så det blir ju ypperligt.

Nu ska jag sluta att skriva om julen här innan Danne blir tokig :) Jag tänker vidare istället. Jag blir så glad av att tänka på julen... en sån där underbart härlig mys-känsla infinner sig i min kropp.

4 kommentarer:

Linda sa...

jasså, vi är bjudna till er under julen!!? Har man någon dag som förslag eller? Eller vi kanske inte är bjudna...;)
Puss

Jenny sa...

Självfallet, men det är ju på självaste julafton.. och jag trodde inte ni kunde då? PUSS

Linda Vold sa...

Vi har inget bestämt än. Är det bestämt att det blir hos er då?

Jenny sa...

Ingenting är betsämt. Vi tänkte skickaut inbjudningar nu snart... hur som helst så kommer nog vi bli hemma, eftersom jag jobbar. Vi vill inte behöva välja familj, bättre att dom som kan komma hit kommer =)