lördag 24 oktober 2009

Körkort?

Jag orkade inte ta mig ut till TV'n, ligger hellre kvar här i sängen... Lyssnar lite tyst på lugn och skön musik och surfar omkring lite.

För första gången i mitt liv känner jag nu att jag faktiskt skulle vilja ta körkort. Har verkligen inte velat tidigare, men nu känns det som rätt tid att börja. Min bror och jag ska köra detta körkorts-projekt tillsammans har vi tänkt. Nästa vecka så skriver vi in oss på bilskola och sen hoppas jag att det går av bara farten. Danne blev överlycklig när jag sa att jag tänkt att skaffa körkort, han är ganska trött på att köra mig hit och dit. Han har fixat två stycken teoriprogram till datorn som jag kan plugga på... går väl sisådär i början, men vem har sagt att det ska vara lätt?

Testade att skriva en "låtsas-uppskrivning" nu innan jag börjat plugga bara för att se hur jag låg till i mina kunskaper. Fick 44 rätt av 70 möjliga.. så helt hopplöst känns det inte. Själva teorin är jag egentligen inte orolig för... det är mer körningen som känns som ett kommande problem. Men det finns så mycket människor som har lyckats ta körkort, så varför skulle inte jag lyckas? 2010 ska bli mitt körkortsår!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul Jenny att du vill ta körkort, det är ju skitbra att ha.
Kan du inte försöka få med "Nicke.k" på detta fantastiska projekt?!
Svärmor

Johanna sa...

gud vad glad jag blir, vad duktig du är som tänker ta körkort! / johanna