måndag 19 oktober 2009

På jobbet

Klockan har just passerat 23 och jag borde ha somnat nu kan jag känna. Men efter några lediga dagar med sovmorgon så är man plötsligt inte lika trött på kvällen. Väckarklockan ringer 06:30 och det känns faktiskt skönt att inte behöva stressa ut i kylan för att ta sig till jobbet... ganska smidigt att vakna på plats liksom. Helt plötsligt så känns nattskiften väldigt softa. Kvällen när jag kommer är ganska sysslolös och sen är det ju bara att sova innan man får åka hem igen.

När jag väl kommer hem omkring kl 9 på morgonen så byter jag genast om till myskläder igen, äter frukost och kryper sedan ner i sängen och somnar om framför TVn. Även om jag har sovande natt på jobbet så får man ju inte den där kvalitetssömnen som man får när man sover i sin egen säng... så ett par timmar är det alltid skönt att sova när man kommer hem.

Nu ska jag försöka att somna... ögonlocken är nog ganska tunga ändå.

0 kommentarer: