lördag 31 oktober 2009

Tacksam

Mina ögonlock är blytunga och det känns väldigt skönt att få sova i sin egna säng inatt intill min älskade. Vi har spenderat kvällen uppe hos grannarna där vi har snackat skit och tittat på Idol. Vi gick ner till oss igen strax efter 23 men kände att vi inte kunde gå och lägga oss så dags på en ledig fredagkväll. Så här sitter vi nu och gäspar ikapp - jag framför datorn och han framför tv-spelet. Tror att vi kommer att ge upp väldigt snart och krypa till sängs.

Fick för övrigt höra något riktigt härligt ikväll. Min ögon lyser igen, jag har fått tillbaka den där gnistan som varit borta ett bra tag. Det kändes skönt att höra. Jag ser lycklig ut. Och jag känner mig lycklig. Jag har fått det där jobbet som jag längtat efter, jag har världens mest underbara pojkvän och en hel drös med vänner som gör mig glad!

Tänk att så mycket kan falla på sin plats bara man slutar att oroa sig för jobb och ekonomi. Jag känner en enorm tacksamhet inför livet just nu. Och så länge ångesten håller sig i schack så är jag ännu mer tacksam.

Det som jag nog är mest tacksam över är att det är bra mellan mig och Danne igen. Vi tog oss upp från den djupa dalen och är nu på väg mot toppen igen.

Amor vincit omnia.

0 kommentarer: