onsdag 7 oktober 2009

Medicin-tankar

Jag åkte på mötet och när jag sen kom hem så var ångesten tillbaka igen. Nu med en hemsk huvudvärk till råga på det. Kanske är det så att jag håller på att bli sjuk? Då brukar jag ju bli mycket känsligare för min ångest... Hur som helst så ska jag imorgon ringa och boka en tid hos min läkare så att jag kan få höja medicinen igen. Jag har försökt med 20 mg i flera månader nu, och det räcker bevisligen inte. Jag har bra mycket mer ångest än vad jag ska behöva ha. 30 mg tyckte jag däremot fungerade väldigt bra, så kanske behöver jag inte ta mig upp ända till 40-strecket igen.

När man är arbetslös och går hemma så har man tid att hantera och jobba med sin ångest. Att ha några dagar då man gräver ner sig själv gör inte så mycket... men nu med jobb och allt så går inte det. Och att lyckas passa in min ångest på lediga dagar är väl varken möjligt eller en bra idé.

Nej, jag måste ta tag i det här nu. Jag vill må bra!

0 kommentarer: