tisdag 13 oktober 2009

Vart kommer allt ifrån?

Nu har jag spungit vändor till pappersinsamlingen, rensat en massa skit, lämnat ner grejer i förrådet, dammat och dammsugit... och hur långt har jag då kommit undrar kanske ni? Hallen är färdig (?!). Hur mycket skit kan två människor egentligen förvara i sin hall? Visserligen är den ganska stor, men ändå. Skönt att bli av med det, nu ser det i alla fall städad ut när man kommer innanför ytterdörren. Har också fått bort alla vår-och sommarkläder och tagit fram mössor, vantar och sånt där nödvändigt.

Tänkte ta mig an projekt nummer två nu, köket. Disken måste in i maskinen, avloppen måste göras rent (är det normalt att behöva göra rent avloppen typ en gång i månaden för att det inte ska lukta skunk i hela köket?!), bänkar mste göras rent och golvet måste dammsugas. Puuh!

Får se hur långt jag orkar med resten av rummen innan jag ger upp. Nedervåningen kommer jag i alla fall definitivt lämna till min andra hälft. Så brukar vi göra.

Ska sätta på lite ris nu så att jag kan äta upp mina Spicy Hot-rester sen när köket är skinande rent! :)

0 kommentarer: