lördag 10 oktober 2009

Ångester kryper iväg?

Jag är lycklig över att kvällen och natten gick så pass bra som det gjorde. Ångesten kryper i mig, men inte lika mycket som igår. Jag har just varit hemma hos svärmor och ätit mat och nu tänkte jag bara ta det lugnt fram till jobbet kl 19. Sen blir det jobb i några timmar. Får se första halvleken av fotbollen på jobbet och sen cyklar jag hem fort som tusan i pausen för att se andra halvlek uppe hos grannarna om jag orkar.

Imorgon bitti klockan 07:00 så inleder jag mitt 26-timmarspass, ska försöka att ta en timme i taget och låta bli att tänka på hur länge det är kvar. Allt för att hålla ångesten så långt borta som möjligt.

Tredje dagen idag med ökad dos av medicinen. Det borde börja visa effekt nu. Kanske är det därför jag är lite lugnare? Hoppas att ökad dosering ger lika bra effekt som det gjorde när jag förut började med medicinen.

När jag var hemma hos svärmor så passade jag på att beställa lite ur hennes Oriflame-katalog. Det blev duschkrämer, badskum och handkrämer. Massor av goda dofter som mango, cocos, persika och sånt där som man bara njuter av att lukta på. Ser fram emot många sköna bad! På tal om det så ska jag nog ta och hoppa ner i ett bad nu på en gång... kanske tända lite ljus och läsa lite.. mys..

0 kommentarer: