onsdag 14 oktober 2009

Borrning dygnet runt

Visst är det härligt att vakna upp ganska tidigt på en ledig morgon och känna sig utvilad? Lalla omkring i tystnad i lägenheten.. äta en god frukost och bara njuta. Det skulle jag också tycka om det inte vore för mina idioter till grannar. Det borras i detta hus jämt och ständigt, och med dess betongväggar är det ingen fjuttborr som gäller utan en slagborr som ekar i hela huset. Jag vet inte ännu vem det är som borrar så jävligt, men jag antar att personen kommer avslöjas ganska snart då hela lägenheten kommer att bli ett stort hål. Det borras på morgonen, på dagarna och på sena kvällar... all the time!

Det är säkert någon psykopat som måste borra för att hindra sina tankar om at gå ut och mörda på stan. Något sånt måste det ju vara, för hur mycket grejer kan en normal människa egentligen ha att sätta upp på väggarna?

Jaha, när man talar om det... nu borras och spikas det igen. Herregud... I en timme har dom hållt på från och till nu. Varför i hela friden ska man borra klockan 9 på morgonen?!

Det här lutar åt en arg lapp i trappuppgången. En sån där lapp som gamla sura kärringar brukar sätta upp i tvättstugorna. Men just nu känner jag mig som en sån där sur kärring... UH!

0 kommentarer: