lördag 3 oktober 2009

Äntligen får hjärnan vila...

Det är ganska häftigt hur denna blogg fungerar för mig. Jag mår så enormt mycket bättre sedan jag började jobba, och därmed försvinner även en stor del av mitt skrivbehov. Jag tror också att jag skriver som bäst när jag mår dåligt.. när jag mår bra blir det mest en massa vardagssnack om vad jag gjort igår och ska göra idag. Tråkig läsning om jag får avgöra.

Jag och Danne har försökt att göra lite nya praktiska saker som ska göra det lättare i vardagen. Den som kommer hem först om dagarna ser till att laga maten och om någon är hemma väldigt mycket en dag så ska den personen även sköta städning. Disk och sånt försöker vi stoppa in i maskinen så snart vi använt det. För, som Danne sa, det är ju så mycket skönare och lättare att komma hem till ett hem som är städat och i ordning. Hittills känns det väldigt bra.

Jag har släppt mycket av mina jobbiga tankar om mig och Danne och försöker att tänka positivt istället. Min hjärna har länge gått på högvarv och det är skönt med lite vila nu. Mitt nya jobb har löst så himla mycket känns det som. Jag är så lycklig över att jag fick jobbet.. att jag klarade av uppgiften som såg så omöjlig ut.

Imorgon är jag ledig och ska börja dagen med en skön sovmorgon, sen blir det tvättstugan och efter det O'learys för att titta på Chelsea - Liverpool.

Nu sitter jag här och avnjuter en Baileys. Danne och Per spelar NHL och jag funderar på att krypa ner i sängen och titta på senaste avsnittet av Greys Anatomy. Tror att karlarna kommer bli sittandes framför tv-spelet ett bra tag med tanke på att Per ska sova över.

Natti natti

1 kommentarer:

malve sa...

Jag känner att jag också skulle må bra av att börja jobba. Funderar på att börja lite smått till våren. Distansstudier är ju smidigt men det är väldigt ensamt.