söndag 11 oktober 2009

Jobbig dag

Det har varit en lång dag. Och en jobbig dag.Jag och min vårdtagare var bortbjudna på lunch idag, och i bussen på väg dit så smällde ångesten till igen. Väldigt snabbt och plötsligt. Vi var där i lite över tre timmar och jag fick verkligen kämpa hela tiden. Stressmagen satte självklart igång den också. Men samma sak gällde idag, hade jag givit upp så hade det blivit dubbelt så jobbigt nästa gång. Så jag gav inte upp, istället kämpade jag!

När vi kom hem så lugnade det sig lite, men jag är fortfarande väldigt orolig i kroppen. Mår illa.
Efter att jag har kämpat emot så där i flera timmar så kommer tröttheten som ett brev på posten. Och nu när jag jobbar så måste jag hålla tillbaka mot den också.

Min plan är i alla fall att komma i säng redan vid 21 ikväll. Då sätter jag nog på en film i datorn som jag kan slumra till… film är ett bra sällskap när man inte är hemma och har Danne att krypa intill.

0 kommentarer: