torsdag 1 oktober 2009

Sopsortering

Jag tror att det var precis i början av sommaren som vi fick en lapp på posten där det stod att de skulle inreda ett sopsorteringsrum här utanför. Vi tänkte då att det nog snart skulle vara gjort och började att sortera ut en massa skit. Men tiden gick och inte förän ganska nyss så blev soprummet klart. Detta innebar att vår lägenhet nu hade skräp sorterat lite här och var. För att bli av med allt så länge hade vi öst ut en hel del på balkongen. Idag har jag äntligen tagit tag i det hela och sprungit fram och tillbaka till soprummet för att bli av med allting. Precis som alltid när man gör saker som man skjutit upp så känns det sjukt skönt efteråt!

Det är för övrigt sjukt tråkigt att hålla på att sopsortera. Visst kan jag lägga tidningar för sig och glas för sig. Men när det kommer till att ha 14 olika byttor i sopskåpet så är det inte så roligt.

Har även hunnit med att ta hand om disken och städa köket! Och jag har varit iväg med mina nya arbetskamrater för att hämta arbetskläder och sånt där nödvändigt. Känns som att jag har fått väldigt mycket gjort fast än klockan inte ens blivit ett!

Börjar bli ganska hungrig på lunch nu och ska väl ut i köket och stöka till igen :) Kl 16 så börjar jag mitt första riktiga arbetspass! Ska bli sjukt roligt även om jag inte är på topp just idag. Missade min medicin i förrgår och det för ju som vanligt med sig sina konsekvenser. Hade svårt att sova i natt till exempel.. men men! Nu kör vi!

1 kommentarer:

Linda Vold sa...

Lycka till med nya jobbet!!
Kram