onsdag 9 september 2009

090909

Jag har haft ångest i några dagar och ångest suger ur all energi ur mig. Jag är kraftlös och orkar inte ägna mig åt att söka jobb. Det är så meningslöst känns det som.... Hur ska detta gå egentligen?

Ikväll är det i alla fall fotboll som gäller. En måstematch för Sverige mot Malta om de ska ha en chans att ta sig till VM. Men det ska väl inte bli något problem... eller? Ska se matchen hemma hos svärfar.

Jag ska försöka att ta mig in i duschen, få på mig något annat än mjukiskläder och göra mig lite i ordning. Då brukar man få lite mer energi i alla fall.

Dagens datum är 090909. Det sker bara en gång. Vad gjorde ni kl 09:09 i morse? Det känns som att det borde ha hänt något speciellt då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ångest suger verkligen. Ett trix jag läste om just själva ångestattackerna är att om man har PÅ-attacker och försöker framkalla dem, alltså går in för att få fler attacker så minskar de.
Om man har en PÅ-attack och anstränger sig för att den skall bli starkare. Tänker "nu jävlar skall jag få en attack som jag aldrig haft" så går den över.

Tänk tvärtom, ju värre desto bättre, då försvinner den inre demoniseringen av obehagen och då är det man själv som kontrollerar panikångesten och inte tvärtom.

Ang jobb, jag sökte och fick jobb på svanströms i strängnäs och de verkar behöva lite folk nu till högsäsongen. Lagerjobb, tvåskift. Kolla där om du vill. De verkar helschyssta och kunde bistå med ett truckkort på plocktruck om man inte redan hade ett. Inte drömjobbet kanske men en inkomst iaf :)

jari.maatta@svanstroms.com

/M

Jenny sa...

Tack för tipsen :)

Emmelist sa...

jag sänder dig en stärkande kram. Du skriver jättebra och jag önskar dig all lycka. Kommer fortsätta läsa din blogg... kram på dig!!

Jenny sa...

Tack Emmelist, ska titta in din blogg också :)