torsdag 10 september 2009

Horoskop

"Försök att tänka positivt istället för att gräva ner dig i självömkan när små bakslag dyker upp. Det som händer nu är snarare nyttiga läxor än tragedier och hjälper dig snart att växla spår! Fokusera på goda råd och våga mer!"

Om vi bortser från det faktum att horoskop är skrivna för att passa in på så många människor som möjligt så kan man ändå få sig några nyttiga tankeställare av dom. Kanske är det så att den här perioden i mitt liv är tung och jobbig just nu, men att jag kommer att lära mig mycket inför framtiden. Om inte annat så blir jag ju i alla fall en jäkel på att skriva meritförteckningar och personliga brev.

Men det är väl egentligen så med alla jobbiga saker? Att när allt är över och förbi så kan man vara nöjd med att man har klarat av det. Och man kan känna att man har lärt sig saker som gör att man skulle klara av det bättre om man hamnade i en liknande situation igen. Jag hoppas verkligen att alla människor kan se tillbaka på jobbiga tider på det sättet som jag gör. Annars kan det nog lätt bli väldigt bittert..

Goda råd har jag i alla fall fått från både höger och vänster. Människor som jag inte pratat med på länge eller som bara är ytligt bekanta ger mig tips och råd och vart jag kan söka jobb.

Nej, jag får helt enkelt genomlida det här och hoppas att jag kommer ur det som en starkare människa. Jag är väl medveten om att jag inte kommer kunna tänka så när jag mår som sämst.. men i slutändan är det ändå mitt mål.

0 kommentarer: