tisdag 8 september 2009

Tiden går...

Klockan slog just över midnatt och vi är då inne på den 8 september 2009. Timmarna, dagarna och åren springer iväg. Lever vi inte alldeles för lite i nuet?

Även om det har känns lite ljusare på jobbfronten så är det ju ändå nattsvart så länge jag inte får ett ja. Jag fick ett ja idag faktiskt, som barnflicka på heltid i Stockholm. En välbärgad familj med behov av hjälp och inga problem med att betala ut en månadslön på sina månadslöner. Jobbet var så gott som mitt, men vi hade missat den lilla detaljen med körkort. Tydligen var det ett krav och något som var väldigt viktigt i jobbet. Skit också!

Men det är bara att kämpa vidare. Men tiden är knapp och det börjar bli svårt att hålla sig positiv. Idag har varit en riktig skitdag. Allt är negativt och jag vill inte umgås med människor.

Om det finns en Gud eller inte vet jag inte. Men just nu vågar jag inte chansa. Jag ber till Gud om att ett jobb ska dyka upp. Jag vet inte vad annat jag kan göra just nu.

0 kommentarer: