tisdag 1 september 2009

Nattfunderingar

Klockan är över fem på morgonen och jag har fortfarande inte lyckats somna. Ingen ro i kroppen... Har tittat på tre filmer ingosad i soffan, men ändå vill inte kroppen slappna av. Mitt huvud är trött och mina ögon är trötta, men min kropp har överskottenergi och är på helspänn hela tiden. Alltid när jag känner mig så här så blir jag sugen på att göra sånt där husfruigt som att städa, baka och laga mat. Men det är lite halvsvårt att göra vid denna tidpunkt.

Funderar på att ringa mamma och bubbla lite med henne (hon jobbar i natt). Men hon skulle bara skälla på mig för att jag inte sover så jag skippar nog det :)

Att läsa brukar alltid fungera om man inte är trött... men det är ju det som är problemet! Jag är hur trött som helst... det är överspänningen som är problemet. Men men.. snart börjar det väl någon morgon-tv eller morgon-radio. Radio är bra.. då lyssnar man på något och tänker inte så mycket på att man inte kan slappna av. Och helt plötligt somnar man bara.

Men jag ska nog lägga mig i sängen och försöka somna ändå, alltid värt ett försök. Om jag inte lyckas så kan jag ju alltid försöka snirkla mig in i Dannes famn och snuta lite av hans närhet. Jag älskar honom så sjukt jävla mycket och han betyder i princip allt för mig! Vad skulle jag göra utan honom?! Visst, livet skulle gå vidare.. men det skulle bli bra mycket fattigare, tråkigare och mer ensamt.. Vi hör ihop han och jag.. så är det bara... hoppas jag..

0 kommentarer: