söndag 13 september 2009

Musikalen

Musikalen igår är förmodligen något utav det mäktigaste jag sätt någonsin. Under hela föreställningen satt jag med att fånigt leende, som en liten flicka på julafton! Det var vackert, det var härligt och det var roligt. Alla på scenen var så vackra och de såg att att verkligen njuta. Eftersom att det var publikrepitetionen innan premiären så var det nog lika speciellt för dom som för mig. Min absolut första musikal, men absolut inte min sista! Efter föreställningen så kunde inte ens jag och Fia prata med varandra. Vi fick liksom inte fram några ord. Jag kände mig så tom och fylld på samma gång... som om jag hade varit med om något riktigt stort och fantastiskt.

Tänk att man kan få dessa känslor av en musikal? Det hade jag aldrig kunnat tro. Jag är så glad att jag fick med mig Fia dit, som upplevde precis samma sak som jag gjorde. Vi hade verkligen en supermysig kväll tillsammans. Precis vad jag behövde i under denna tunga tid i livet. En kväll att ladda batterierna, hitta nya krafter och njuta.

Hädanefter kommer jag inte ha några problem att besvara släkt och föräldrars fråga på vad jag önskar mig i julklapp eller födelsedagspresent. Musikal - ge mig mer musikal! Musikal är kärlek, så är det bara!

Gå och se Hairspray om ni har möjlighet!

0 kommentarer: