fredag 11 september 2009

Försöker hitta positiv energi

Jag har nyss varit och handlat så att jag kan laga en supergod middag till mig och Danne ikväll. Och nu tänkte jag städa och fixa så att allt var fint när han kom hem vid halv 6. Men då skriver han att han är på väg hem redan nu. Typiskt. Men jag skickar iväg honom till gymet sen så jag kan laga middagen i fred i alla fall :) Sen tänkte jag att vi skulle mysa framför en film eller så ikväll. Vi behöver lite mysig, kravlös och positiv tid tillsammans.

Situationen här hemma är inte så bra just nu. Han mår dåligt, jag mår dåligt och det händer bara negativa saker omkring oss känns det som. När det är så här så blir det lätt att man drar ner varandra istället för att hjälpa varandra upp. Det blir en negativ spiral av allting och därför är det så otroligt viktigt att vi får den här tiden tillsammans så vi bara kan försöka att ha det trevligt och mysigt.

Imorgon ska jag och Fia åka upp till Stockholm för att gå på musikal. Det ska bli jätteroligt... men jag är lite nervös för min ångest.. men Fia om någon vet ju vad det innebär så det ska nog fiungera bra.. En musikal har jag alltid velat se och nu när jag hade sån tur att jag vann två biljetter så tänker jag inte missa den här chansen. Ekonomin tillåter inte riktigt dessa utsvävningar annars.

På söndag ska vi hem till mormor Stina och äta middag (Dannes mormor). Alltid lika mysigt att komma dit och hon lagar så otroligt god mat som bara smälter i munnen. Jag önskar att jag lär mig att laga mat som hon någon gång.

Jag hoppas verkligen att jag kan njuta av den här helgen. Försöka att glömma alla sorger och bara leva för studen. Skita i all oro, skita i all ångest och skita i ekonomin... bara en stund.. några dagar.. Då kan jag komma tillbaka med nya krafter på måndag igen.

Jag fick två fribiljetter till bio från en tidning jag läser så nu har jag bokat biljetter till premiären av Stieg Larssons andra film Flickan som lekte med elden. Jag ska se den med Danne nästa fredag. Då firar vi även 4½ år tillsammans... Skönt att kunna ha lite att se fram emot här i mörkret.

Nu måste jag börja städa så det blir någon ordning här hemma. Köket är nästan klart, så jag tar och ger mig in i badrummet nu tror jag.

Trevlig kväll alla mina bloggläsare!

0 kommentarer: