lördag 27 december 2008

Bara massa sjukprat

Känner mig lite piggare nu ikväll efter att ha ätit ordentligt och fått i mig mycket vätska idag. Har varit uppe ur sängen små korta stunder för att sträcka på mig lite. Gud så ont man får i alla leder, framför allt i nacken, av att bara ligga. Jag just smörjt in den otroligt stela nacken med tigerbalsam, bara efter 5 minuter eller så fick jag tillbaka en del av rörligheten. Det känns dock som att det brinner i nacken på mig.

Nu väntar jag på att min älskling ska komma och krypa ner i sängen med mig. Att sova ensam är nog det värsta jag vet när jag är sjuk. Tror kanske att jag får vänta ett tag på honom då han sitter med en kompis på nedervåningen och spelar någon form av hockeyturnering på PS3an. Jag har lyssnat till deras jubel, varierat med en del svordomar, i cirka 4 timmar nu skulle jag uppskatta.

Ett par alvedon slank just ner i magen på mig i hopp om att få en god natts sömn. Känner mig som värsta tablettmissbrukaren. Speciellt när jag nyss också tog min ångestmedicin. 4 tabletter i ett svep, ja herregud. Tur att man inte har det så här för jämnan. Angående min ångestmedicin så har sänkningen fungerat riktigt bra. Jag har, som jag nämnde tidigare, sänkt den från 40mg till 30mg. Om några veckor ska jag sänka den till 20mg; Om jag vågar. Ska nog ta och diskutera med min läkare först i alla fall. Det som är så himla trist här i stan (är det så i alla städer?) är att jag inte har en fast läkare, de hyrs in till vårdcentralerna i perioder så varje gång får jag dra hela historien från början för att de latmaskarna inte orkar läsa hela min tjocka journal. Därför har jag dragit mig för att gå dit väldigt länge nu, var nog en bra bit över ett år sedan faktiskt. Ska ta mig i kragen angående det.

Dags för en sista besträckare innan jag ska spendera ytterligare massor med timmar i denna underbara säng...

0 kommentarer: