söndag 14 december 2008

Bio-besöket

Filmen var mycket bättre än vad jag hade hoppats på. Nästan så man vek sig av skratt några gången faktiskt. Men var det inte så att Björn Gustafsson skulle haft en roll i filmen? Har för mig att jag har läst flera artiklar om det... hur som helst så var han inte det.

När vi hade sett halva filmen fick jag ett sånt där hemskt tryck över bröstet. Som att en stor tung elefant står och stampar på mig. Ett hemskt ångesttryck. Vet inte var det kom ifrån, men självklart kan jag inte låta bli att fundera på om det har med min medicinsänkning att göra. Hade jag fått likadant om jag inte hade sänkt medicinen? I och för sig fick jag en ångestattack sist när jag var på bio med Linda också. Vad är det som händer egentligen? Bio har ju fungerat hur bra som helst förut.
Det känns inte som att det här var något jag behövde just idag. Nu har jag en klump av gråt i halsen. Vet inte varför, men det är säkerligen en blandning av oro för ångest och PMS. En god natts sömn med härliga drömmar vore inte helt fel just nu. Tur i alla fall att det är lördag så jag har en trygg famn att somna hos.

Imorgon ska bli en bättre dag. Imorgon ska bli en bra dag.

1 kommentarer:

malve sa...

Åh, så tråkigt att läsa om ditt biobesök!!!

Jag har kommit underfund med att jag har mer ångest strax före mens, och har hört om fler som har det så. Kanske har det ett samband för dej också?

Kram!