tisdag 16 december 2008

Pengar

Varför måste så mycket handla om pengar hela tiden? Det skulle i och för sig kanske inte göra mig så mycket om jag hade lite av dom! Jag är så trött på att leva på csn-pengar.. och jag har inte ens 100% av vad man kan få på grund av... någon konstig anledning med distansstudier. Mina pengar kommer in på kontot och räcker precis till att betala mat och räkningar. Poof, så är kontot tomt lika fort som pengarna kom in. Tycker det är extra jobbigt så här när det börjar bli jul, finns så många jag skulle vilja köpa julklappar till som jag inte kan i år. Och jag som alltid brukar baka massor med julgodis att bjuda alla på.. men nej, inte i år... de pengar jag har behöver sparas till mat :(

Tittade just på The Bodyguard på 5an, jag tycker verkligen om den filmen. Men det är nog mer för musiken i den än själva handlingen. Nu zappade jag över till 3an för att se slutet på Titanic. Det är skönt att bara ligga och slappna av. Jag känner verkligen nu hur mycket spänningar som försvinner i min kropp när jag tagit tag i skolan. Det har nog legat och tyngt mina axlar ett bra tag. Men nu sjunker det undan, precis som båten på TV'n.

0 kommentarer: