måndag 15 december 2008

Hetspluggning

Jag har så sjukt mycket att göra i skolan nu. Ska i princip göra en halv termins arbete nu innan nyår. Det vill säga att jag ska skriva 10 inlämningsuppgifter och skriva två prov. Varför skjutar jag alltid upp saker och ting? Jag låg jättebra till innan jag åkte till England för praktiken. Hade till och med tagit med mig mina böcker dit för att plugga, men det fanns verkligen ingen tid. Och sen när jag kom hem har jag bara skjutit på det mer och mer för att jag vet att jag ligger efter.
Idag fick jag i alla fall äntligen tummen ur arslet och satte fart. Har gjort 2/10 inlämningsuppgifter. Jag måste vara nöjd med det, för just nu känns det som att allt bara snurrar i huvudet på mig. Men om jag fortsätter så och gör 2 uppgifter varje dag så har jag ju gjort alla tio på fredag och kan plugga till proven som jag kan skriva i mellandagarna. Hmm.. ja det låter lite för enkelt mot vad det är. Varje uppgift består av en hel del läsande och 2-4 dataskriva A4-papper.
Ja, jag får kämpa på helt enkelt. Man kanske skulle börja dricka kaffe ändå?

0 kommentarer: