söndag 21 december 2008

Jävla grisar!

Ibland blir jag så jävla trött på den här sjuka könsdiskrimineringen som fortfarande finns i omåttliga mängder. Tjejer ska ha rosa, pojkar ska ha blått. Tjejer ska vara hemma och mysa medan killar ska iväg och kolla på fotboll. Satan vad jag blir trött på det där ibland, mycket för att jag mest umgås med killar för att jag gillar "killiga" grejer. Idag var jag på O'learys och tittade på fotboll med Danne och ett gäng grabbar. Efter fotbollen ska jag och Danne köra hem dom för att dom ska ha en pokerturnering. I bilen frågar dom Danne om inte han vill vara med och lira. Och där sitter jag som ett fån och blir hemkörd utan att ens ha blivit frågad om jag vill vara med. Vad är det för jävla skit?! Men jag kanske bara ska acceptera det för att jag är tjej? För att jag borde förstå att det var en "grabbgrej" som inte innefattar någon från det feminina könet. Men jag får väl sitta här och lägga någon jävla Harpan medan de är iväg och har trevligt tillsammans.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Då undrar jag direkt varför du inte står på dig o frågar rakt ut "jaa, jag vill också vara med"

Killar tänker inte så långt ibland. Tror verkligen inte att det var som så att dom med flit sket i att fråga dig.