onsdag 3 december 2008

England vs. Sweden

Hittills har det inte blivit mycket av med den där städningen jag hade tänkt mig. Har i alla fall fått upp stjärnan i sovrummet nu också. Istället för att städa har jag och Danne lagat mat, ätit mat och spelat tv-spel. Mycket roligare.
Nu är jag sjukt frusen, har krupit ner under täcket för att få upp temperaturen en aning. Ska snart ut i kylan, vilket jag inte ser fram emot. Vi ska visserligen bara ta oss till bilen och åka o storhandla. Men ändå, det är sjukt kallt inne på affären också.

Jag är helt konstig sen jag kom tillbaka från England, jag kan liksom inte ställa om mig själv tillbaka till Swedenmode. För det första så snackar jag engelska i sömnen varje natt när Danne kommer från jobbet och för det andra vaknar jag och inte vet vart jag är. I natt vaknade jag med ett ryck. Jag satte mig upp i mörkret, tittade mig omkring och såg att sängplatsen bredvid mig var tom (Danne jobbar ju). Jag försökte tänka efter vilken gäst det var jag hade hand om, men som jag tappat bort då jag råkat somna. Jag tittade mig runt i rummet men kunde inte avgöra vart jag var nånstans. Jag kände ju igen en del grejer men kunde inte förstå i vilket rum på Sandpiper jag var. Jag satt nog där och glodde i fem minuter innan jag fattade att jag var hemma och kunde somna om igen. Galet!

0 kommentarer: