söndag 21 december 2008

Kyrkråtta

Är det för tidigt att ta fram julgranen? Jag brukar alltid ta fram den dagen innan julafton, men det känns ju som att man inte riktigt hinner njuta av den då. Under själva julhelgen är vi ju nästan inte hemma någonting, och sen ska den ju bort. Jag ska nog be Danne hämta den från förrådet när han kommer hem så vi kan klä den tillsammans.

För övrigt så har jag pengaångest igen. Såg att jag inte ens får 3000 kronor från CSN denna månad.. vilket betyder att Danne kommer få betala massor igen. Fan vad jag hatar det! Letar omkring efter extrajobb, men det finns ju verkligen ingenting att få nu när folk bara blir sparkade överallt. Hur gör alla människor som pluggar? Jobbar alla vid sidan av? Det går ju inte att klara sig annars... Satans skit! Kul att vara fattig som en kyrkråtta nu inför juldagen och nyår när alla ska ut och ha roligt... Men jag får väl sitta hemma och äta överbliven julmat tills jag kräks. Ja, jag vet att jag lider av "tycka synd om sig själv-syndromet" just nu. Men det tänker jag göra ett tag. Klart det finns dom som har det värre, men för mig räcker detta för att sänka ner mig ett tag...

0 kommentarer: