tisdag 16 december 2008

En hyllning till bloggvärlden

Alla människor borde ha en blogg. Eller i alla fall en dagbok. Men jag skulle nog säga att en blogg är bättre för att man faktiskt kan få någon form av respons på det man skriver.
Det är så skönt att bara kunna skriva av sig alla känslor man har inom sig. Man kan skriva vad man vill utan att någon kan säga att man har rätt eller fel. För det är bara mina tankar. Om någon stör sig på ens tankar så har de ingen som helst anledning att läsa ens blogg, och om de tycker om att följa allt jag skriver om så är det bara att läsa på.
Det som är så bra med bloggar är att det finns så många som handlar om så olika saker. Någon kanske skriver av sig lite kreativitet, någon samlar massor av idéer, någon berättar om resor, någon skriver om kärlek... ja, det finns ju verkligen bloggar för allting.
De bloggar som jag helst följer är nog de lite djupare bloggarna, där personer riktigt skriver ner sina innersta tankar och funderingar. Ofta kan det vara saker som man annars aldrig diskuterar med andra, utom med sig själv. De bästa bloggarna är skrivna av folk som skriver blogg för sin egen skull, som ett slags ventilationssystem.

Vem var det egentligen som startade detta med bloggande? Vem var det som fick det att bli så stort över världen? Den personen skulle jag vilja tacka. Tack du bloggstartare!

0 kommentarer: