torsdag 25 december 2008

Min julafton

Natten till julafton drömde jag att det hade kommit snö när jag vaknade och att man slapp fira ännu en grön jul. Suckade till lite när jag vaknade och förstod att det bara var en dröm. Men när jag kikade ut genom fönstret så visade det sig att det låg ett vitt täcke där ute ändå. Och ännu mer rasade ner från skyn. Lycka.
Jag och min älskling började, enligt vår egen tradition, med att byta våra klappar i sängen på morgonen. Han hade köpt tre jättefina urnor i olika storlekar (love them!) med motiveringen: "Ja, du brukar ju tycka om sånt där fint tjaffs som man egentligen inte har någon nytta av". Kan man annat än älska den motiveringen? Jag fick även jättefina ljuslyktor och ett massagefotbad.

Klockan 10 var vi hemma hos mina föräldrar för att äta julfrukost. Dannes föräldrar, bror och mormor Stina var också med. Vi hade det supermysigt och mitt och mammas julspel blev, inte helt oväntat, en succé. Det var så skönt att ha hela familjen samlad för en stund.

Efter lunch så var det bara mina familj + Danne kvar. Vi hade julklappsbyte och gjorde oss senare klara inför kvällen. Mamma gjorde mig så fin i håret med lockar och blommor! Vi tittade lite på Tomten är far till alla barnen innan det var dags att åka vidare. En av de absolut bästa svenska filmerna, alla kategorier!

Lagom till Kalle Anka var vi framme i Skogstorp. Vi var 26 personer, varav 8 barn, som umgicks och hade mysigt tillsammans. Det blev julbord, tomtebesök och en hel del glögg för vissa personer. Underbart mysigt att se alla storögda barn som fascineras av jultomten. Man kan så lätt komma ihåg den där förväntansfulla känslan man hade som liten på julafton.

Vid 22-tiden så åkte jag och Danne hem. Jag hade huvudvärk och kände mig allmänt seg efter den långa dagen. Slutsatsen blev i alla fall att det hade varit ett av mina bästa julaftonfiranden någonsin. Från morgon till kväll! Och så otroligt mycket juklappar jag fick! Bortskämd kände jag mig, men det är ganska mysigt att vara bortskämd ibland.

  • Badkit (skrubborstar och sånt)
  • Oljeljus
  • Choklad
  • Trisslotter (tyvärr ingen vinst)
  • Bodycream & Showercream
  • 3 vackra prydnadsurnor
  • Fotbad
  • Ljusstakar
  • Örhängen
  • Kontanter
  • Presentkort på H&M
  • Fotvårdskit (olja, fil mm)

Tror att jag fått med allt nu.. så sjukt fina saker!

Julaftons natt vaknade jag med otroligt hög feber. Jag yrade och svamlade om vartannat samtidigt som min kropp skakade okontrollerbart. Jag fick nästan panik innan värktabletterna börjat fungera och febern gick ned. Då var klockan halv 4 på morgonen och det har fortsatt likadant hela tiden så fort alvedonen går ur kroppen. Just nu så ska jag försöka få i någonting i magen... känner inte att jag vill ha ett hemskt illamående också. Jag är i alla fall glad att jag mådde bra hela julafton... Och idag är det Juldagen och mpnga gör sig redo för att gå ut och festa. Danne hade sett fram emot det jättelänge, men han valde att stanna hemma och ta hand om mig ikväll. Sötnos.

Måste vila nu...

0 kommentarer: