tisdag 30 december 2008

Nyårsplanerna

Planen för nyårsafton är som följande. Det blir jag, Danne och två kompisar som ska äta middag tillsammans, spela sällskapsspel och festa lite. Om vi senare vill gå ut och dansa så gör vi det, vi planerar ingenting utan allt får bli som det blir. Har nyss varit iväg på systemet och handlar tolvslagsskumpan och lite andra drycker. Jag har även ordnat min del av middagen imorgon, desserten. Och så klart handlat massa glittrande bordsdekorationer, tutor och glittriga sugrör. Menyn i morgon kommer att se ut som följande:


Förrätt: Toast skagen (Danne ansvarar för detta)
Varmrätt: Fläskfilé och klyftpotatis hörde jag det ryktas om (Våra två kompisar ansvarar för detta)
Efterrätt: Kladdkaka med hallon, grädde och kiwi (Mitt ansvar)

Sällskapsspelet för kvällen är "Med andra ord" som tydligen ska vara riktigt roligt. Det där spelet när man ska beskriva ord utan att använda ordet. Ordet sandstrand får alltså inte beskrivas med ordet sand eller ordet strand. Man ska istället säga till exempel småkornigt grus precis vid vattnet, där man brukar ligga och sola. Ja, ni förstår! Det kan ju faktiskt bli riktigt roligt, speciellt när det är under tidspress och med lite rundhet under fötterna.

Jag har inte bestämt mig för om jag ska vara nykter i morgon eller inte. Tycker att jag har reagerat konstigt på alkohol sedan jag började sänka min medicin, men jag vet inte. Ska inte dricka sprit i alla fall utan kommer hålla mig till cider och öl.

Nu ska jag ta mig en titt på Rapports årskrönika och se hur mycket hemskheter som egentligen hänt under det gångna året. Sen blir det ett långt varmt bad med en god bok.

0 kommentarer: