söndag 7 december 2008

Hemma är VERKLIGEN bäst just nu

Ja, nu är jag hemma igen. Det kändes faktiskt tyngre att sova borta denna enstaka natt än vad det kändes att vara borta tre veckor i England. Men det var väl också för att jag nyss kommit hem och hunnit vänja mig vid min egen säng igen. Hade ingen som helst lust att sova borta. Men hotellfrukostar (i Sverige!!) är ju fantastiska. Det innehåller ju allt möjligt man kan tänkas vara sugen på en tidig morgon, och en hel del som man inte alls är sugen på. Som sliskiga marmelader till exempel.

Utbildningen i sig var helt okej. Vi gjorde en del intressanta värderingsövningar och sånt. Alltid intressant att höra olika människors åsikter och viljor. Men vi var en grupp på 60 personer, så ibland kändes det som att det var lite väl surrigt. Gårdagen handlade också mycket om etik och moral och hur vi ställer oss till olika sådana frågor i vårt jourarbete. Idag har vi träffat en advokat och diskuterat jourarbete ur en mer juridisk synpunkt, väldigt givande. Sista passet bestod av information om etniska minoritetsfolkslag i Sverige.
I det stora hela var det en helt okej utbildning, jag är inte lika lyrisk som sist jag var iväg men då var det å andra sidan brilliant.

Nu har jag precis krypt ner med mitt täcke här i soffan. Är väldigt trött och seg... Har nyss tagit ett bad och ätit ett jättegod middag som min älskling lagat åt mig; schnitzel, potatis & bearnaisesås. Nu ska vi bara glo på TV tills vi somnar. Och i natt, då ska jag sova gott!

0 kommentarer: