onsdag 3 december 2008

Klassåterträff

En gammal klasskompis till mig håller på att planerar en klassåterträff. Det skulle då vara alla som jag gått med genom låg- mellan- och högstadiet. Det skulle vara så sjukt kul att träffa alla igen. Det var ju trots allt väldigt länge sedan man träffade de flesta. En del hälsar man på när man går på stan titt som tätt, men det är ju aldrig att man har tid att prata ordentligt. Vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för längesen vi sågs. De enda personerna som jag har koll på nu är egentligen Elli & Karin. Men vad gör egentligen alla andra? Är deras liv på väg mot det håll som man trodde under skoltiden?
Vilka har lämnat stan? Vilka har lämnat Sverige? Är det någon som fått barn? Är det någon som rent av gift sig? Jag anar att mycket oanat har hänt de senaste åren och det skulle vara så sjukt roligt att få träffa alla igen. Det finns ju så många speciella människor i dessa gamla skolklasser (vi var två klasser, men umgicks mer som en stor klass utanför lektionerna). Man har ju så otroligt många minnen tillsammans efter nio år i skolan. Och även om vi var två ganska stökiga klasser som bråkade titt som tätt så tyckte nog alla om varandra ändå. Jag önskar inte att jag hade gått i någon annan klass i alla fall.

Hoppas det blir av!

0 kommentarer: