onsdag 7 januari 2009

Grammisgalan

Ikväll är det Grammisgalan, jag brukar titta på det varje år och varje år brukar jag även bestämma mig för att inte se det nästa år. Ikväll ska jag titta som vanligt. Satt just och tittade in alla nominerade och blev lika förvirrad som vanligt. Är jag så dålig på att följa med i musiken som det verkar? Jag känner inte igen hälften av artisterna! Å andra sidan är jag väldigt dålig på att veta vad grupper och artister heter även om jag kan deras låtar. Den helt klart roligaste kategorin måste vara Årets barnskiva, kolla bara in alla dessa namn:

  • Kungliga Filharmonikerna med albumet Sånger ur Majas alfabet
  • Bröderna Knäck med albumet Meka med Knäck ett
  • Longkalsong med albumbet Djur på svenska
  • Tarzan & Banarne med albumet Swingtajm!

Det låter mer som en parodi på hela Grammisgalan! Så förmodligen kommer dom väl inte visa det priset på TVn, men roligt det är det! Man kan riktigt se hur de högt uppsatta inom musikbranchen sitter i ett stelt rum och lyssnar på Bröderna Knäck för att senare ha en lång och djup diskussion om vilket budskap skivan faktiskt försöker förmedla. Oh my...

0 kommentarer: