tisdag 13 januari 2009

"Min gamla trasiga mp3 går tiiiill...."

Dagens punkt på 365 saker du kan göra tyckte jag kändes lite olustig. Skriv ditt testamente löd punkten. Jag kan mycket väl förstå att människor som är goda för miljoner skriver sitt testamente tidigt, de kommer nästan garanterat ha massvis med pengar kvar även när de dör och de kan därmed se till att pengarna går dit de själva vill. Men att jag skulle skriva mitt testamente idag, vid 22 års ålder och utan några nämnvärt dyra ägodelar, känns bara obehagligt. Är inte det lite som att välkomna döden? Så känns det i alla fall för min del.
Det enda som jag gjort redan nu, i förebyggande syfte, är att anmäla mig till donationsregistret. Det känns som att det är en punkt som kommer bli stående för mig även om 50 år. Men at skriva ner att min TV ska skänkas till den och den, det är ju hemskt med tanke på livslängden på dagens elektronik och annat. Larv, det är vad jag tyckte om den punkten.

0 kommentarer: