fredag 16 januari 2009

Kontroll - På väg - Lycklig här och nu

Ikväll är en kväll som jag vill spendera i min ensamhet. Funderar på att låsa in mig i sovrummet med en mysig film medan Danne och hans kompis sitter på nedervåningen och spelar tv-spel. Det är nämnligen en tänkarkväll. Det innebär att jag har 1000 tankar som yrar omkring i huvudet på mig samtidigt och jag kan inte riktigt reda ut en enda av dom om jag inte sitter i ett tyst rum helt för mig själv. Jag kan titta på film, läsa en bok eller göra något annat samtidigt som tankarna trasslas ut, så länge jag är ensam brukar det fungera hur bra som helst.
Jag har oro i kroppen och jag vet inte riktigt varför. En väldigt olustig känsla som brukar komma då och då. Oroskänslan ger mig ångest, precis som det mesta som jag inte har koll på. Jag har blivit mycket bättre på att vara spontan, men oftast vill jag veta precis vad som ska hända, när det ska hända och hur det ska ske. Kontroll, det har varit lite utav rubriken över mitt liv de senaste åren. Men jag skulle inte säga att det är så länge. Ibland kan jag till och med njuta av att vara spontan och inte behöva ha konroll över någonting.

Vad skulle vara rubriken för mitt liv idag? På väg kanske skulle passa bra. För det är ju väldigt mycket jag är på väg mot egentligen. Vid många korsningar har jag faktiskt ingen som helst aning om vilken väg jag kommer gå eller vart vägen kommer att leda. Men det återstår att se. Så småning om hoppas jag kunna ändra även den rubriken till Lycklig här och nu.

1 kommentarer:

malve sa...

Hoppas att du har en skön fredagkväll! Du har en award att hämta hos mej :)

Jag är säker på att du kommer dit snart!