söndag 18 januari 2009

Gårdagen

Det blev en fullspäckad dag igår. När vi vaknade så åkte vi i princip direkt hem till mormor för att hjälpa henne med sin TV, sedan for vi vidare till systemet och mataffären för att handla inför kvällen. Efter det hade vi en timme på oss att göra oss i ordning innan vi skulle hem till svärmor & svärfar på middag; Där var även Dannes syster med familj. Det blev en riktig lyxmiddag med oxfilé och potatisgratäng och så avslutades allt med en mumsig blåbärspaj. Vi blev kvar där lite för länge och när vi väl kom hem så hade vi ca en timme på oss att få huset i ordning innan alla vänner skulle komma.

Någonstans i denna period började jag känna mig ganska utstressad. Jag hade inte haft en stund på hela dagen att bara tänka på. Så jag valde att inte deltaga i matlagningen med alla andra utan höll mig till att duka bordet i min ensamhet istället. Den lilla stund av lugn och ro hjälpte faktiskt och sedan jag jag på G och laddad inför en trevlig kväll igen.

Vi blev till slut nio personer som åt tacos tillsammans och vi hade dukat långbord i vardagsrummet för att få plats. Beräkningen av hur mycket mat som skulle gå åt var aningen fel då vi hade kunnat mätte ytterligare nio personer med det som blev över. Men bättre det än att alla sitter och tittar på den sista köttfärsen medan deras magar fortfarande kurrar. Nej fy!

Klockan 8 hade vi tid i bowlinghallen där vi hade delat in oss i tre lag för att köra lite tävling. Jag kom dock i ett tråkigt lag där mina två kompanjoner blev skitsura när det inte gick bra. Men jaja, jag var ju glad i alla fall :) Även om jag inte kom över 100 en enda gång!


Efter bowlingen gick vi hem till Dannes kompis Rasmus för att förfesta lite. Det blev en hel del intressanta diskussioner och vi hade det trevligt. Vi gick allihop ner på stan och satte oss på Perrongen och Grappa runt midnatt. Vi drack lite drinkar och fortsatte många roliga diskussioner. Vid 2-tiden blev vi utkastade för att de skulle stänga och alla gick åt varsitt håll för att så fort som möjligt komma bort från den hemska kylan som var ute i natt. Klockan 3 var vi hemma och kunde äntligen krypa ner i den varma sängen.

Oj, det här blev ett långt och relativt ointressant (?) inlägg. Vad som händer idag är lite osäkert, tror att alla är lite halvt sega. Eventuellt tittar Pugh och Hanna över för att smida lite planer inför vår alla hjärtans dag-tripp. Vi bestämde igår att vi skulle hyra en stuga i Herrfallet och bara ha en helmysig helg tillsammans med matlagning, sällskapsspel och sånt där härligt! Tror det kommer bli kanon!

0 kommentarer: