måndag 26 januari 2009

En riktig skoldag

Klockan har inte ens slagit tolv och jag har redan fått en hel del gjort. Provet gick bättre än väntat och jag är ganska säker på att jag klarar det, om hon inte kräver full pott förståss. Men det skulle ju vara ganska orimligt. Det enda som irriterar mig nämnvärt var att jag satt i säkert 20 minuter och försökte komma på vad den blodförtunnande medicinen Varan hette. Men nejdå, inte förän jag lämnade salen ploppade namnet upp i huvudet på mig. Uppgiften var att jag skulle skriva vilka mediciner man kan behöva äta efter en hjärtinfarkt. Jag hoppas att ordet blodförtunnande räcker. Men ändå, det är irriterande när man får hjärnsläpp.

Efter provet så gick jag och handlade in det nya studiehäftet för kursen som jag ska börja nu; Omvårdnad. Det är fokus på omvårdnad i förhållande till olika sjukdomstillstånd, vårdbehov, rehabilitering, lagstiftning och omvårdnadens historia. Jag tror att den kursen kommer vara mycket lättare än den jag precis avslutat. Jag tänkte försöka sätta igång så fort som möjligt nu innan jag ska ut på praktik om ett par veckor. Då är man så otroligt trött när man väl är ledig att man helst inte ens vill öppna en bok.

Jag har också hunnit med en sväng på stan för att handla in lite material till tjejjouren. Och sen rusade jag förbi posten och hämtade ut ett paket.

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa i väntan på mitt möte med min lärare. Det är cirka tre timmar till dess och jag hade tänkt hinna sätta mig in i kommande kurs riktigt ordentligt. Eftersom att läraren jag ska träffa även är min handledare i denna kurs så är det ju bra att ta alla frågor när jag väl träffar henne.

0 kommentarer: