lördag 3 januari 2009

Råa cheeseburgare, Bowling & Poker

Har just haft en riktigt trevlig kväll. Det började med att jag och Danne hämtade upp min bror för att åka ner på stan för att käka thaimat. Det var dock alldeles överbefolkat på restauranten så vi valde att sluta upp med två andra kompisar på Mc Donalds istället. Det var relativt tomt inne på Mc Donalds och vi ställde oss genast för att beställa. Vi var tre personer som skulle beställa och det tog cirka 15 minuter innan jag ens fick ge min beställning (ja, vi stod längst fram i kön som inte existerade). De fumlade med det mesta och ingen fick sina beställningar i tid. Tror att Danne fick vänta 20 minuter på sin mat. Till råga på allt var min cheeseburgare rå och jag fick gå och be om en ny. Någon ursäkt fick man inte ens! De tog min börjare och ropade till kocken att göra en ny. That's it. Vi ångrade genast att vi inte trängde oss in på thairestauranten. Hur kommer det sig att mina besök på Mc Donalds alltid slutar med att jag lovar mig själv att aldrig någonsin äta där igen?

Klockan 9 hade vi i alla fall bokat tid för discobowling. Jag kom sist båda gångerna med två av mina sämsta serier någonsin. Men det var roligt ändå! När vi bowlat färdigt åkte vi hem till oss för att ha en pokerturnering, då kom en annan kompis och mmin pappa över också för att vara med. Jag vann stolt den första turneringen och blev 200 väldigt välbehövliga kronor rikare. Andra turneringen åkte jag nyss ut ur, men känner mig ganska nöjd ändå.
Klockan är snart halv två och det är fyra personer kvar i turneringen, om den tar slut inom kort tror jag att det kan bli en till. Men troligtvis kommer dom hålla på länge till.

Jag är också lite stolt över mig själv. När vi förberedde inför pokern fick jag plötsligt en orolig mage som värkte som tusan och orsakade 3 hemska toalettbesök. Men nej, jag struntade inte i pokern utan gick och satte mig mellan toabesöken och tog mig lugnt och sansat igenom det hela. Jag bröt inte ihop, jag gick inte och la mig och jag visade inte en enda människa hur illa jag mådde. Efter det tredje besöket på toaletten mådde jag mycket bättre och jag kände mig som en normal människa igen :) Mitt ångest- och oromånster har inte längre kontroll över min mage, han kan inte längre bryta mig samman. Han har vunnit sin sista strid och härmed är det jag som står överst på prispallen!

0 kommentarer: