onsdag 21 januari 2009

Medicinsk grundkurs

Denna kurs sitter och gnager på mig, äter upp mig från insidan! En otroligt ångestladdad kurs, dels för att det är mycket att lära och dels för att läraren har extrema krav (på henne låter det mer som att vi går läkarprogrammet än undersköterskeprogrammet). Men nu har jag betsämt mig för att på måndag den 26 januari kl 09:00 infinna mig i komvux aula och skriva slutprovet. Jag ska plugga så mycket jag orkar till dess, men sen får det gå som det går. Om jag inte klarar det vet jag i alla fall mer om hur provet är uppbyggt och vad hon förväntar sig till omprovet. Detta innebär att jag har 1½ studieuppgift kvar att lämna in fram till helgen (helst ska jag göra dom idag). Då har jag lite tid i helgen att gå igenom och fräsha upp minnet för det jag gjort tidigare.

Det här är min enda möjlghet att någonsin bli klar med kursen. Jag får inte glömma att det är ett av mina mål under 2009 att bli färdig undersköterska nu till sommaren. Och jag vill verkligen kunna bocka av det målet, med stolthet. För om jag inte klarar det målet så har jag heller ingen chans att klara av målet om att få en fast anställning känns det som.

Så nu ska jag ta ett bad och sen ska jag sätta mig med dator, böcker och papper uppe vid matsalsbordet och verkligen ta tag i det här. Jag vill! Jag ska! Jag kan!

0 kommentarer: