måndag 19 januari 2009

Plugga mer?

Jag tror mer och mer på att KBT (kognitiv beteende terapi) kommer växa något enormt i Sverige de närmsta 5 åren. Jag tror att de personer som specialutbildar sig inom just KBT har en ljus framtid, yrkesmässigt, framför sig. Jag skulle otroligt gärna gå en sådan utbildning och nu när jag har tittat omkring så finns det ett antal att välja mellan. Men vill jag verkligen sätta mig i skolbänken igen efter att ha plågat mig igenom dessa år av undersköterskeutbildningen? I och för sig skulle det ju vara en utbildning av bra mycket större intresse än den jag läser nu (jag valde den i princip bara för att få avsluta mina gymnasiepoäng som jag aldrig gjorde). Jag är ju så ivrig med att få ett fast jobb och kunna skaffa barn och familj. Är jag verkligen beredd på att skjuta upp det ytterligare ett antal år på framtiden?
Någonting säger mig att arbetsmarknaden kommer att avgöra detta ganska mycket. Om jag inte kan få ett jobb nu under kommande sommar och höst så har jag näst intill inget annat val än att börja plugga igen. Jag kan ju inte bara gå och göra ingenting. Och som det ser ut just nu så flödar det ju inte direkt av lediga jobb.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är aldrig försent att plugga..så lyssna på vad du egentligen vill..och våga.:)
Må gott

Anonym sa...

Om du vill utbilda dig till det där så ska du såklart göra det!

Det är nu du ska passa på och göra sådana saker, innan det är för sent. En sån där utbildning kan du ju ha nytta av hela livet, men du kanske inte får nåt bättre läge än vad du har nu att gå den utb?

Din undersköterske utb har du ändå inte gjort i onödan för den är ju perfekt att ha för att du ska kunna ta ett extrajobb/tim anställning.