måndag 5 januari 2009

Lycklig

Jag och Danne la oss redan vid midnatt. Vi låg och pratade, skrattade och myste en lång stund innan han somnade. Jag låg där i mörkret och kunde inte låta bli att känna mig otroligt lycklig! Kom på mig själv liggandes där i mörkret, intill min älskade, med ett stort leende. Boken Lyckoformeln som jag skrivit om tidigare ger mig verkligen så mycket otroligt positiva tankar. Har nu läst halva boken och känner mig helt frälst. Alla vet väl att våra tankar styr vårt mående till mindre eller större del, men att hjärnan påverkade oss så otroligt mycket som den gör hade jag ingen aning om. Att vi kan förändra vårt tänkande och därmed också vårt välmående i så pass hög grad som vi faktiskt kan var för mig också väldigt förvånande. Tänk att människor kan påverka så himla mycket som de inte har en aning om, det är helt galet. Jag läser, tänker och lever Lyckoformeln just nu och är sjukt tacksam för boktipset som kom från Tanketroll.

Anledningen till att jag är uppe nu är för övrigt att jag kände att jag ville gå upp och njuta av den här känslan en stund. Njuta av lyckan. Men nu är klockan över tre och jag ska krypa ner i sängen igen och krypa tätt intill min älskling. Min älskade älskling...

0 kommentarer: