onsdag 21 januari 2009

Ännu ett sömnlöst inlägg...

Jag funderar helt ärligt på att skaffa insomningstabletter. Jag blir sjukt frustrerad, irriterad och trött av att inte kunna somna när jag lägger mig. Det tar aldrig mindre än en timme att somna om jag inte har vart vaken 30 timmar i sträck innan. Den senaste veckan har frustrationen blivit så stor att jag har gått upp efter att ha legat i sängen i 1-2 timmar och försökt somna. Jag försöker verkligen vara aktiv på dagarna för att kunna somna lättare. Idag har jag varit hos mamma, varit på bio med Elli, handlat och promenerat. Är hur trött som helst, men det fungerar ändå inte att somna. Hur tunga ögonlocken än är så kan inte kroppen ochh hjärnan slappna av tillräckligt för att somna. Och eftersom det blir så sena nätter så har jag sjukt svårt att ta mig upp varje morgon; Kommer sällan upp före lunch. Börjar bli så trött på det här nu. Jag är trött på att sitta vid datorn, titta på tv och läsa halva nätterna. Jag vill sova! Men fan, mitt mål med det här året var ju att minska ner på min medicin, inte att lägga till ytterligare en! Jag måste lösa det här... meditation, kanske ska ge det en chans till?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, absolut ska du ge meditation en chans till. Tänk också på att du har fri tid innan du lägger dig, alltså utan dator, bok, tv...kanske bara sitta i tysthet i 30 minuter och slappna av. Så att hjärnan kan landa. Fick du min länk på msn?