söndag 25 januari 2009

Fullspäckat

I morgon har jag fullt upp, minst sagt. Klockan 9 på morgonen ska jag befinna mig i komvux aula för att skriva slutprovet i Medicinsk grundkurs. Jag har pluggar lite varje dag under helgen, men jag vet fortfarande inte hur jag ska plugga, eller snarare vad jag ska fokusera på. Det får gå som det går helt enkelt.
Efter provet måste jag genast slängta mig in på nästa kurs; Omvårdnad. Måste komma en bit in på den innan jag ska ut på praktik. Tror därför att jag stannar i skolan för att få så mycket som möjligt gjort. På eftermiddagen ska jag ha ett möte med min lärare där vi ska planera upp resten av min sista termin. Det är bra. Planering är bra.

Efter planeringsmötet måste jag springa in på bokhandeln och handla lite saker vi behöver på tjejjouren; Lite papper, pennor, pärmregister osv. Klockan 6 på kvällen är det, som vanligt på måndagskvällar, möte på jouren. Om jag minns rätt så ska jag i alla fall inte ha jourtiden mellan 19-21 denna vecka, så jag kommer hem lite tidigare.

Det var länge sedan jag hade en så fullspäckad dag. Det känns ganska bra faktiskt. Jag ser fram emot att springa omkirng som en yr höna från plats till plats hela dagen. Och dessutom känns det ju jätteskönt att jag har provet först av allt, så jag inte behöver tänka på det efteråt.

0 kommentarer: