fredag 16 januari 2009

REA

Danne drog med mig till sängs vid halv 12 igår kväll, jag gick motvilligt med. I morse vaknade jag av att väckarklockan ringer, Danne hade visst ställt den åt mig. Jag tittar till på klockan och ser att den är 9 och tänker genast somna om igen, vilket tydligen Danne också hade räknat med. För när jag trycker på avstängningsknappen på mobilen så ringer Danne samtidigt och jag trycker istället på svara-knappen. Gud va han känner mig väl. Så ja, jag hade inte mycket annat till val än att gå upp. Han tycker tydligen också att det är dags för mig att ta tag i mina dagar.

Nu är jag sjukt glad att jag gick upp, jag har haft en jättetrevlig dag hittills! Har spenderat den med Elli på stan. Vi har ätit väldigt äcklig kycklingsallad (bönor och frön överallt) och sedan gick vi och shoppade på rean. Jag är verkligen i behov av massor med nya kläder. Och vilka kap jag hittade! Tre klänningar/Tunikor för 200 kr, ett linne för 50 kr och ett par leggings för 100 kr. Jag är sjukt nöjd! Det skulle ha kostat över 800 kr om det inte var rea. Det var en skjortklänning i gråbeige, en långärmad klänning i grått & silver och en klänning som är tvådelad som ser ut som en t-shirt nedstoppad i en kjol. Ja, det är snyggare än vad det låter. Jag älskar att shoppa på rea, det är värsta adrenalinkicken för mig när man hittar sånna där riktiga kap.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att du ska gå upp tidigare och lägga dig tidigare! Det mår man faktiskt bättre av:)