fredag 9 januari 2009

Bloggar i fokus

Ibland skriver jag inlägg som jag senare väljer att inte publicera. Jag tittar på det jag skrivit och raderar det igen. Jag vet inte riktigt varför, men förmodligen är dom för ointressanta till och med för mig. Jag vill bara skriva för skrivandets skull, men jag har egentligen ingenting att säga. Vet inte varför jag gör så, men jag tycker att det är skönt att skriva. Det spelar egentligen ingen roll vad jag skriver så länge jag bara låter texten flöda. Det är sällan jag tänker igenom vad jag ska skriva innan jag sätter mig vid bloggen, jag bara öppnar ordkranen och låter allt flöda ut. Ibland kan det vara ganska intressanta saker som kommer utflödande och ibland kan jag till och med ge mig själv en tankeläsare när jag väl läser igenom vad jag skrivit. Men oftast är det bara massor av vardagssaker som in hjärna lyckas pruducera.

Jag satt nyss och tittade på Bloggportalen för att se vad alla människor skriver om där. Till min fövåning så är i princip alla bloggar på topplistan så kallade modebloggar. "Dagens outfit", "Dagens shoppingtips", "Dagens sminktips" and so on. Vad är det som gör alla dessa bloggar så intressanta? Är det inte bra mycket lättare att i så fall sätta sig på ett fik på stan om man vill veta vad folk har på sig? Man skulle ju garanterat hinna se fler olika "dagens outfit". Jag önskar att de bloggar där människor blottar sina innersta känslor skulle komma lite högre på topplistorna. De bloggar där folk delar med sig av dina drömmar, erfarenheter och livsöden. Bloggar där man faktiskt får ut någonting av att läsa. Jag säger inte att alla modebloggar är meningslösa och ointressanta, jag önskar bara att inte alla bloggar i fokus handlade om det. Det gör det så mycket svårare att hitta de här djupa och ärliga bloggarna som jag vill läsa. Men det kommer nog förbli så, att jag kommer få gräva djupt efter guldkornen även framöver.

0 kommentarer: