söndag 25 januari 2009

My weekend

Det verkar helt omöjligt att få mina läsare att skriva lite kommentarer. Och nu kliar det i bloggfingrarna så jag håller på och bli tokig. Jag struntar helt enkelt i kommentarerna och skriver vidare som vanligt. En blogg skriven för mig.

Helgen har varit händelsefull måste jag säga, både positivt och negativt. I fredags kväll satt jag, Danne, Axel och Hanna på Sylvia, vi snackade och drack gott bara. Helt plötsligt så snubblar en väldigt full kille i trappen när han ska gå på toaletten (han gjorde inte illa sig). Det såg väldigt roligt ut och alla där inne började småfnittra åt honom. Detta fick honom att snétända och av någon anledning var det Axel som han först fick ögonkontakt med. Han skrek något i stil med 'vafan skrattar du åt din jävel' och sen gick allt väldigt fort. Han tog en ölflaska och försökte slå sönder den mot bordskanten, när han inte lyckades slog han istället flaskan i huvudet på Axel. Detta resulterade i ett slagsmål där både bord, glas och människor flög omkring överallt. danne försökte gå emellan och bryta det hela och efter en stund så blev flaskkastaren utslängd och det lugnade ner sig. Jag hann knappt uppfatta vad som hade hänt. Det är helt sjukt hur folk kan bete sig. Det hade kunnat gå riktigt, riktigt illa. Kan ju tillägga att Axel fick in en fin högerkrok som förmodligen knäckte näsbenet på idioten.

Igår, lördag, så var vi hembjudna till Elli och Christoffer. Jag gick dit med Per och Ida i förväg för att Danne och Axel var i Stockholm och tittade på hockey. Vi spelade sällskapsspel, pratade och skrattade. Det blev en riktigt trevlig kväll. Det var tänkt att vi skulle gå ut på krogen, men vi valde att stanna kvar där hemma istället. Jag tror att jag och Danne var hemma vid 3 i natt.

Och idag, ja, jag borde ju plugga till provet och det är nog vad jag får tvinga mig själv till att göra också. Men jag är lite seg och känner att nästa helg nog får bli en alkoholfri helg för min del.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm...men vi 2 som faktiskt kommenterade? Räknas inte vi?:(

Jenny sa...

Jo klart att ni räknas :)