torsdag 22 januari 2009

Bitterfitta-dag

Jag är en riktig bitterfitta idag. Vaknade på fel sida och sen har det bara fortsatt. Tur att Danne jobbar nu ända till 23 ikväll så jag kan vara bitter i min ensamhet. Jag är trött, sur och allmänt lättretlig. Inget sug at göra någonting och just nu sitter jag och bävar över att jag har tvättstugan klockan 4, över att disken måste tas om hand och över att det behöver dammsugas. Just nu sitter jag och protesterar mot mig själv och har bänkat mig framför Oprah istället. Tänkte fortsätta att ha det så i 1½ timme till innan tvätten måste sorteras. Har nyss försökt att plugga lite, hann gå igenom cellernas uppbyggnad och luftvägarnas uppbyggnad innan jag gav upp. Men det är ju alltid något.

Jag har inte riktigt kommit på varför jag vaknade på fel sida idag, mådde ju riktigt bra igår. Förmodligen har jag drömt något som vanligt, kommer dock inte ihåg vad denna gång. Varför påverkar mina drömmar mig så mycket? Är det så för alla människor? Mina drömmar är ju nästan alltid så verkliga och känslornas så äkta att de ofta följer mig hela dagen sen.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om du är en ganska normal tjej med direktkontakt med dina känslor, att våga känna tycker jag är något alla borde träna på i detta känslokalla samhälle!